Rally is synoniem voor veelzijdigheid en veel lol!

De wagens zijn eigenlijk niet veel anders als toerwagens, maar hebben grotere veerwegen en meer spoorbreedte. Tevens hebben de meeste rally auto’s een stof en spatwater dichte binnenbody die de kwetsbare elektronica beschermd.
Dit maakt de rally auto de wagen waar je het hele jaar plezier aan beleeft! In de zomer kan hij met wat kleine aanpassingen ongemerkt met de toerwagens mee rijden en in de winter kan hij in vol ornaat meeblazen in de Rallycup.
Net als de toerwagens zien zij er realistisch uit en presteert zoals het grote voorbeeld. Iedereen wil wel een Subaru Impreza WRC en nu kan dat. Laat de PK’s los op het onverharde en prachtige power drift met grote stofwolken.

De techniek is eigenlijk het zelfde als bij een toerwagen, met dien verstande dat een rally auto minder duur is dan een topmodel toerwagen en daardoor ook geen dure onderdelen en exotische materialen zoals bijvoorbeeld carbon zal bezitten.
Voor een betere stabiliteit bij het rally werk is de spoorbreedte en ook de veerweg van rally wagens groter dan bij een toerwagen.
De innerbody is een essentieel deel van de rally wagen, deze uit twee delen bestaande body past nauw om het chassis en beschermd alle elektronica waardoor de auto nagenoeg water en stof dicht is. Hierdoor kan er met rally wagens van de verharde paden worden afgeweken en zelfs op sneeuw en ijs gereden worden.

De rally wagen zal voornamelijk in het winterseizoen gebruikt worden waar deze kunnen deelnemen aan de RCrallycup. kijk voor meer informatie hierover op onze eigen wedstrijdkalender.

RC-Rally-Cup-2 RC-Rally-Cup